Blogginlägg Volupe

Steve Portal (det nya namnet är Supportcenter) och POD-licenstillgång har tagits bort.

Idag är det dags för Steve Portal att gå i pension. Vi kommer alla att sakna att se detta efter att ha hållit ett öga på våra gamla CD-adapco-baserade programvaror:

Vi kommer att sakna nyheterna från Dr Mesh, som har hjälpt oss genom åren. Steve Portalens möjligheter kommer dock att leva vidare i det nya Siemens Support Center.

Siemens supportcenter

Siemens Support Center är den nya portalen för alla Siemens Digital Industries Software-produkter med allt du behöver på en lättanvänd plats - kunskapsdatabas, produktuppdateringar, dokumentation, licensinformation och mycket mer.  Alla artiklar som finns på Steve Portal finns nu också tillgängliga på supportcentret.

Registrering på supportcentret görs nu direkt av användaren. För att registrera dig går du till https://support.sw.siemens.com/en-US/ och följ instruktionerna i den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=53Ww_Rnr5QU&list=PL1m1vu8_quoB_ieAG9KrlqFLDurjNzrOD&index=2&t=0s (kopiera länken och klistra in den i din webbläsare).

För att slutföra registreringen måste du ange ditt site-ID/Sold-To och din webkey-åtkomstkod. Dessa anges i din licens som exempel nedan.


 

POD

När du hanterar dina POD-nycklar följer du följande procedur. I det sista steget kommer du till samma sida som tidigare på Steve Portal. För närvarande kan du fortfarande hantera dina POD-nycklar på samma sätt. Men du måste få tillgång till sidan via supportcentret. På supportcentrets inledande sida trycker du på Licenses à POD Licenses à View POD Licenses. Detta skickar dig till samma ställe som tidigare på Steve för att hantera dina POD-nycklar. Se bilden nedan för att lära dig förfarandet.

Observera också att om du är ny på POD-licenser måste du aktiveras som användare hos Siemens för att kunna hantera dina POD-timmar. Detta görs genom att kontakta din DSE. Nedan finns en länk till en artikel om "Hur man undviker oväntad användning av POD-timmar": https://support.sw.siemens.com/knowledge-base/KB000015478_EN_US

Och som vanligt om du har några frågor, tveka inte att skicka oss en fråga på support@volupe.com.

Läs också:
Produkter - Siemens Simcenter Software
Stöd för Volupe
Blogginlägg Volupe
Star-CCM+ Job Scheduler

Fler blogginlägg

sv_SESwedish